» مسکن » افتتاح واحدهای مسکن ملی در شهریور
افتتاح واحدهای مسکن ملی در شهریور
مسکن - ویژه

افتتاح واحدهای مسکن ملی در شهریور

۰

صیادی، مدیر عامل شهر جدید پرند با تاکید بر اینکه در هفته دولت به احتمال زیاد تعداد قابل توجهی واحد مسکن ملی به افتتاح می رسد، گفت: ۱۳ هزار خانه خالی از سکنه به وزارت راه معرفی شد؛ اما در نهایت ۸ هزار خانه شرایط دریافت مالیات داشتند.

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از اقتصاد آنلاین, تامین مسکن یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر فرد است. بعضی از افراد در جامعه بیشتر از یک خانه دارند و درعین‌حال، افرادی هم هستند که از نداشتن سرپناهی برای زندگی خود رنج می‌برند. این در حالی است که در سراسر کشور خانه‌های خالی و بلااستفاده وجود دارد. در سال ۹۹ طرح مالیات بر خانه‌های خالی شورای نگهبان تصویب شد و کماکان در حال اجرا است.

دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ شناسایی ۵۹ هزار خانه‌ خالی در مسیر اجرا قرار داد

دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ با شناسایی ۵۹ هزار واحد مسکونی بدون سکنه سرانجام برنامه اخذ مالیات از خانه‌های خالی را در مسیر اجرا قرار داد.

اما آمار هفت سال قبل می‌گوید ۲.۵ میلیون خانه خالی در ایران وجود دارد که حدود ۱۰ برابر کشور انگلیس است. در حال حاضر کشورهای توسعه یافته از ابزار مالیات بر خانه‌های خالی به منظور کنترل قیمت‌ها و کاهش فشار تقاضا بر بازار مسکن استفاده می‌کنند. گفته می‌شود در تایوان هر یک درصد مالیات خانه‌های خالی باعث کاهش ۴ تا ۸ درصدی قیمت‌ها در بازار مسکن می‌شود.

۸ هزار خانه خالی از سکنه در پرند

لینک کوتاه: https://eco365.ir/auml

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×