» مسکن » اقساط ماهانه وام مسکن نخبگان
اقساط ماهانه وام مسکن نخبگان
مسکن - ویژه

اقساط ماهانه وام مسکن نخبگان

۰

بنیاد ملی نخبگان به‌تازگی اعلام کرده است سقف تسهیلات خرید مسکن تا دو میلیارد تومان و وام ودیعه مسکن تا ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. اما این افزایش سقف پرداخت تا چه اندازه می‌تواند گره از مشکلات مسکن نخبگان بگشاید و اقساط ماهانه آن چقدر برآورد می‌شود؟

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از تجارت‌نیوز، دولت در سال ۱۴۰۲ تحت تاثیر تورم مسکن و افزایش بی‌رویه اجاره‌بها تصمیم گرفت سقف تسهیلات مربوط به بخش مسکن را بالا ببرد. اکنون نیز  با اعلام مرکز ملی نخبگان به‌ نظر می‌رسد رویکرد دولت مبنی بر افزایش سقف تسهیلات مسکن در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه پیدا کند.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان بهمن‌ماه ۱۴۰۲ درباره وام مسکن نخبگان اعلام کرده بود، به شورای پول و اعتبار پیشنهاد شده است مبلغ وام ودیعه مسکن به یک میلیارد تومان و وام خرید مسکن نیز به سه میلیارد تومان افزایش یابد.

البته این پیشنهاد با مصوبه نهایی همخوانی ندارد و خبرها حاکی از آن است که وام خرید مسکن برای نخبگان به دو میلیارد تومان و وام ودیعه مسکن به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. اما با توجه به آخرین آمارها در زمینه قیمت مسکن، با دو میلیارد تومان چند متر خانه می‌‌توان در تهران خریداری کرد؟

با وام مسکن نخبگان چند متر خانه می‌توان خرید؟

آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران بیانگر آن است که متوسط قیمت مسکن در اسفندماه ۱۴۰۲ به متری ۸۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، در حال حاضر به‌ طور متوسط برای خرید یک خانه ۵۰ متری در پایتخت باید حدود چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرد. به بیان دیگر، با دو میلیارد تومان تنها می‌توان حدود ۲۴ متر از یک آپارتمان را در تهران خریداری کرد.

لینک کوتاه: https://eco365.ir/8ew6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×