» بانک » تب نقدینگی شبکه بانکی در بازار باز
تب نقدینگی شبکه بانکی در بازار باز
بانک - سردبیر

تب نقدینگی شبکه بانکی در بازار باز

۰

بانک‌های کشور در بازار باز این هفته حدود ۱۵۳ هزار میلیارد تومان سفارش برای استقراض از بانک مرکزی ارسال کردند و بانک مرکزی حدود ۱۴۵ هزار میلیارد تومان به آنها وام داد.

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از تجارت‌نیوز، بانک مرکزی در ادامه روند هفتگی خود مبنی بر به‌روزرسانی آمار و ارقام مربوط به نرخ‌های بازار باز و بازار بین بانکی در قالب گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی، امروز نیز داده‌های مربوط به هفت روز منتهی به ۲۵ دی ماه را از طریق وبسایت رسمی خود منتشر کرد.

بررسی گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی حاکی از آن است که در این هفته، میزان سفارش‌های ارسالی بانک‌ها برای جذب منابع نقدی بار دیگر افزایش یافته و رکوردی تازه به‌جا گذاشته است. این در حالیست که رقم سفارش‌های پذیرفته شده توسط بانک مرکزی، با وجود ثبات نسبت به هفته قبل، همچنان در سطوحی نزدیک به سقف تاریخی خود قرار دارد.

باز 10.25

وام‌دهی ۱۴۵ همتی بانک مرکزی به بانک‌ها در بازار باز

با استناد به داده‌های بانک مرکزی از گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی منتهی به ۲۵ دی ماه سال جاری، بانک‌ها در این هفته حدود ۱۵۳ هزار میلیارد تومان سفارش برای استقراض از بانک مرکزی ارسال کرده‌اند که این رقم، با افزایش حدود هشت هزار میلیارد تومانی، به بیشترین میزان ثبت شده در عملیات بازار باز از میانه خرداد ماه به این سو رسیده است.

بانک مرکزی اما رقم تزریق پول خود در بازار باز را نسبت به هفته گذشته نغییر نداد و بار دیگر از این طریق حدود ۱۴۵ هزار میلیارد تومان به شبکه بانکی وام داد، رقمی که رکورد هفت ماهه بانک مرکزی در این زمینه محسوب می‌شود.

لینک کوتاه: https://eco365.ir/i24t

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×