» بورس » سقوط بورس با تمام قوا
سقوط بورس با تمام قوا
بورس - سردبیر

سقوط بورس با تمام قوا

۰

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۷۱ هزار و ۴۲۹ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۱۳۱ هزار و ۲۲۸ واحد پایین‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۶ درصد شد.

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از اکوایران، در هفته اخیر، شاخص کل بورس تهران در روز شنبه افت ۷ هزار و ۵۲۶ واحدی داشت و وارد کانال ۲.۱ میلیونی شد. روز یکشنبه شاخص ریزش ۱۸ هزار و ۷۷۰ واحدی پیدا کرد. روز دوشنبه نیز شاخص ۱۷ هزار و ۸۷۲ واحد پایین آمد. روز سه‌شنبه شاخص ۳۰ هزار و ۱۶۱ واحد افت کرد و در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل باز هم ریزش کرد و ۵۶ هزار و ۹۴۹ واحد کاهش یافت.

aFJ5y7cVJxR5

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۷۱ هزار و ۴۲۹ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۱۳۱ هزار و ۲۲۸ واحد پایین‌تر ایستاد و بازدهی هفته  شاخص بورس منفی ۶ درصد شد.

اما شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۵۱ هزار و ۴۶۱ واحد پایین‎‌تر ایستاد و بازدهی منفی ۶.۶ درصدی را ثبت کرد.

بورس

افت ارزش معاملات خرد سهام

در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام ۶۱ هزار و ۶۴۷ میلیارد تومان بود که یک درصد بیشتر از هفته پیش بود. میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۶ هزار و ۸۴۴ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۶ هزار و ۵۵۸ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۴ درصدی داشته است.

افزایش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۳۵۸ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۲۴۲ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۲۰۹ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۵۳۷ میلیارد تومان بود که در روز ‌سه‌شنبه ثبت شد و کمترین رقم ۱۷۶ میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد.

ریزش میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۴۵۵ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۵۳ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۱۰ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته ۷۹۵ میلیارد تومان بود و در روز یک‌شنبه ثبت شد. پایین‌ترین رقم به روز سه‌شنبه برمی‌گردد که ۲۳۶ میلیارد تومان بود.

رشد ۱۸ برابری خروج سرمایه حقیقی

در تمام روزهای معاملاتی این هفته پول حقیقی از بازار سرمایه خارج شد، در روز شنبه ۱۵۹ میلیارد تومان خارج شد. روز یکشنبه نیز ۲۴۰ میلیارد تومان خارج شد. رقم ورود پول حقیقی در روز دوشنبه ۸۵۴ میلیارد تومان و روز سه‌شنبه هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان خارج شد بود. روز چهارشنبه نیز هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در مجموع کل هفته ۴ هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۸۳۱ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته ۱۸ برابر معادل هزار و ۷۰۶ درصد بیشتر است.

لینک کوتاه: https://eco365.ir/9rqd

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×