» بانک » مانده تسهیلات به اشخاص مرتبط بانک آینده به حدود ۱۰۰ همت رسید
مانده تسهیلات به اشخاص مرتبط بانک آینده به حدود ۱۰۰ همت رسید
بانک - سردبیر

مانده تسهیلات به اشخاص مرتبط بانک آینده به حدود ۱۰۰ همت رسید

۰

مانده تسهیلات به اشخاص مرتبط ۱۳ بانک ایران معادل ۱۷۱ هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان ثبت شده که بیشتر از نصف این مبلغ مربوط به بانک آینده است.

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از تجارت‌نیوز، قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی را مکلف کرد که در پایان هر فصل، اطلاعات مربوط به تعهدات و تسهیلات به اشخاص مرتبط بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز را افشا کند. در حالی که در قانون بودجه تاکید شده بود که بانک مرکزی حداکثر سه هفته پس از اتمام هر فصل فرصت دارد که این آمار را به‌روزرسانی کند، اما در این بازه زمانی تنها ارقام مربوط به ۶ بانک و موسسه اعتباری از سوی بانک مرکزی منتشر شده بود که تجارت‌نیوز در یک گزارش به بررسی آن پرداخت.

حالا هم که حدود یک ماه از مهلت تعیین شده برای انتشار این آمارها می‌گذرد، علاوه بر ۶ بانکی که پیش‌تر داده‌های تسهیلات به اشخاص مرتبط با خود را منتشر کرده بودند، هفت بانک و موسسه دیگر نیز این اطلاعات را به‌روزرسانی کردند. با این وجود، آمار و ارقام مربوط به چندین بانک دیگر که عمده آنها دولتی هستند، همچنان پشت پرده قرار دارند.

مرتبط آذر 2

عبور مانده تسهیلات به اشخاص مرتبط بانک‌ها از ۱۷۱.۵ همت

بانک‌های آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، سینا، مسکن، خاورمیانه و ایران و ونزوئلا، هفت بانک جدیدی هستند که به جمع ۶ بانکی که پیش‌تر آمار و ارقام تسهیلات به اشخاص مرتبط را منتشر کرده بودند، پیوسته‌اند.

به این ترتیب، مجموع مانده تسهیلاتی که ۱۳ بانک و موسسه اعتباری ایران به خودی‌ها پرداخت کرده‌اند، در پایان آذر ماه سال جاری از ۱۷۱ هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان عبور کرده است.

لینک کوتاه: https://eco365.ir/v962

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×