» حمل و نقل » پروازهای ایران ایر به ۸ مقصد اروپایی تحریم می‌شود؟
پروازهای ایران ایر به ۸ مقصد اروپایی تحریم می‌شود؟
حمل و نقل

پروازهای ایران ایر به ۸ مقصد اروپایی تحریم می‌شود؟

۰

اروپا قصد دارد هواپیمایی ایران‌ایر را به اتهام ارسال موشک بالستیک به روسیه تحریم کند. این تحریم پیامدهای متعددی برای ایران خواهد داشت که از جمله آنها می‌توان به احتمال تحریم ورود هواپیماهای ایران ایر به آسمان هشت کشور اروپایی اشاره کرد.

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از تجارت نیوز، تحریم‌ها علیه ایران ادامه دارد. گویا قرار نیست سناریو «دیپلماسی فدای میدان» دست از گریبان مردم ایران بکشد. مردمی که به دلیل تورم افسارگسیخته و فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل مدت‌هاست در تهیه بلیط هواپیما و رفع نیاز خود برای استفاده از هواپیماهای مسافری با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌اند، این بار نیز باید تحریم دیگری را تحمل کنند و احتمالاً از ورود به هشت کشور اروپایی حداقل با هواپیماهای ایران‌ایر منع شوند.

وزارت خارجه آلمان به نمایندگی از تروئیکای اروپایی یعنی آلمان، فرانسه و انگلیس، طی بیانیه‌ای بیستم شهریور اعلام کرد ایران به ارسال موشک بالستیک به روسیه طی جنگ روسیه و اوکراین متهم بوده و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را به همین دلیل تحریم می‌کنند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه بریتانیا خبر از وضع تحریم جدید علیه تهران داد. او ضمن تایید گزارش‌های روزنامه‌هایی مانند نیویورک تایمز در مورد ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، اعلام کرد روسیه اکنون نیز محموله‌های این موشک‌های بالستیک را دریافت کرده و در جنگ علیه اوکراین از آنها استفاده خواهد کرد.

در کنار خبر تحریم شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، این دولت‌ها اعلام کردند برای لغو قراردادهای دوجانبه خدمات هوایی با ایران، تعیین افراد و اشخاص مهم مرتبط با برنامه موشکی بالستیک ایران و انتقال موشک‌های بالستیک و سایر تسلیحات به روسیه، پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد. این موضوع نشان از محدودیت‌های جدید برای خدمات هوایی ایران دارد.

البته این برای اولین بار نیست که به دولت‌ ایران چنین اتهاماتی وارد می‌شود. پیشتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت دوازدهم، در فایل صوتی منتشرشده در اسفند ۱۳۹۹ عنوان کرده بود که از طریق هواپیمای مسافربری ایران‌ایر، کمک‌های تسلیحاتی به سوریه فرستاده شده است.

لینک کوتاه: https://eco365.ir/ievx

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×