» بانک » استقراض ۱۷.۵ همتی بانک‌ها از بانک مرکزی در بازار باز
استقراض ۱۷.۵ همتی بانک‌ها از بانک مرکزی در بازار باز
بانک - سردبیر

استقراض ۱۷.۵ همتی بانک‌ها از بانک مرکزی در بازار باز

۰

رقم مبادلات بانک مرکزی و بانک‌ها برای دومین هفته متوالی صعودی شد و به رقم ۱۷ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از تجارت نیوز، بانک مرکزی در ادامه روند هفتگی به‌روزرسانی داده‌های گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی، اخیراً با انتشار گزارشی در وب‌سایت رسمی خود، داده‌های جدیدی از بازار باز و بازار بین بانکی ارائه کرد. بر اساس این گزارش بانک مرکزی، در عملیات بازار باز این هفته که در تاریخ ۲۹ مردادماه برگزار شد، میزان سفارش‌های ارسالی از طرف بانک‌ها و سفارش‌های پذیرفته‌شده از سوی بانک مرکزی، برای دومین هفته متوالی صعودی شدند. با این حال، به سبب انجام توافق بازخرید با سررسیدهای بلندمدت در هفته‌های گذشته، مبادلات در بازار باز همچنان در سطوح پایینی قرار دارند.بازار باز 05.29

در بیستمین عملیات بازار باز امسال چه گذشت؟

بانک مرکزی در این هفته بیستمین حراج بازار باز سال ۱۴۰۳ را برگزار کرد و ۱۱ بانک و موسسه اعتباری غیربانکی در این حراج شرکت کردند تا بخشی از نیاز خود به وجود نقد را از این طریق تامین کنند. در حراج بازار باز هفته آخر مردادماه، بانک‌ها و موسسات غیراعتباری شرکت‌کننده مجموعاً ۱۷ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان سفارش به بانک مرکزی ارسال کردند. بانک مرکزی نیز همچون پنج حراج بازار باز اخیر، دست رد به سینه بانک‌ها نزد و همه وجوه مورد نیاز آنها را تامین کرد.

شرایط انجام توافق بازخرید در حراج بازار باز این هفته مشابه هفته گذشته بود. طوری که این هفته هم خبری از عملیات ریپو با سررسید بلندمدت نبود و همه سفارش‌ها با سررسید هفت‌روزه به بانک مرکزی ارسال شد. حداقل نرخ توافق بازخرید که بیش از یک سال است در سطح ۲۳ درصد باقی مانده، این هفته نیز به ثبات خود ادامه داد.

شایان ذکر است در این هفته ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از ریپوهای قبلی در بازار باز سررسید شد تا خالص عملیات بانک مرکزی در این هفته، تقریباً صفر باشد. به این ترتیب ارزش مانده توافق بازخرید سررسیدنشده از این مرحله و مراحل قبلی به ۲۵۶ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان رسید.

لینک کوتاه: https://eco365.ir/5dil

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×