» بانک » افت نرخ بهره بین بانکی به پله ۲۳.۷۱ درصدی
افت نرخ بهره بین بانکی به پله 23.71 درصدی
بانک - ویژه

افت نرخ بهره بین بانکی به پله ۲۳.۷۱ درصدی

۰

در هفته‌ای که میزان تزریق پول بانک مرکزی در بازار شبانه حدود پنج همت افزایش یافت، نرخ بهره بین بانکی با کاهشی ۰.۰۱ واحد درصدی مواجه شد.

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از تجارت‌نیوز، بانک مرکزی که در پایان هفته با انتشار گزارشی، نرخ‌های بهره بازار پول را اعلام می‌کند، به‌تازگی آمار و ارقام مربوط به دو مورد از مهم‌ترین نرخ‌های بهره این بازار، یعنی نرخ بهره بین بانکی و همچنین نرخ ریپو در هفته منتهی به سوم آبان‌ماه را منتشر کرد.

بررسی داده‌های درج شده در گزارش بانک مرکزی حاکی از آن است که نرخ بهره بین بانکی پس از کاهش ۰.۰۴ واحد درصدی که در هفته گذشته تجربه کرد، در این هفته نیز بار دیگر نزولی شد و افت اندکی را رقم زد.

همچنین این افت در نرخ سود بازار شبانه درحالی رقم خورده که مجموع تزریق پول بانک مرکزی در بازار باز و بازار بین بانکی در این هفته صعودی بوده و به نظر می‌رسد که همین موضوع، عامل اصلی تداوم روند نزولی نرخ سود بین بانکی بوده است.

عقب‌نشینی 0.01 واحد درصدی نرخ بهره بین بانکی بر اساس آمار و ارقام منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به سوم آبان‌ماه سال 1402 افت ناچیز 0.01 واحد درصدی را ثبت کرده است. به این ترتیب میانگین موزون نرخ سود بازار بین بانکی در پایان نخستین هفته آبان‌ماه به رقم 23.71 درصد کاهش یافته است. از سویی دیگر، طبق گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی که بانک مرکزی در روز دوم آبان‌ماه منتشر کرد، در این مدت سه بانک و موسسه اعتباری با استفاده از اعتبارگیری قاعده‌مند یا همان استقراض از بانک مرکزی از طریق بازار بین بانکی، مبلغ 13 هزار و 400 میلیارد تومان از بانک مرکزی وام گرفته‌اند.

عقب‌نشینی ۰.۰۱ واحد درصدی نرخ بهره بین بانکی

بر اساس آمار و ارقام منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به سوم آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ افت ناچیز ۰.۰۱ واحد درصدی را ثبت کرده است. به این ترتیب میانگین موزون نرخ سود بازار بین بانکی در پایان نخستین هفته آبان‌ماه به رقم ۲۳.۷۱ درصد کاهش یافته است.

از سویی دیگر، طبق گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی که بانک مرکزی در روز دوم آبان‌ماه منتشر کرد، در این مدت سه بانک و موسسه اعتباری با استفاده از اعتبارگیری قاعده‌مند یا همان استقراض از بانک مرکزی از طریق بازار بین بانکی، مبلغ ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از بانک مرکزی وام گرفته‌اند.

 

لینک کوتاه: https://eco365.ir/1n5u

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×