» اخبار » تیگو ۷ پرو وارد بازار اسپانیا شد
تیگو 7 پرو وارد بازار اسپانیا شد
اخبار - خودرو - سردبیر - ویژه

تیگو ۷ پرو وارد بازار اسپانیا شد

۰

نسل دوم چری تیگو ۷ که با نام فونیکس تیگو ۷ پرو در کشورمان شناخته می‌شود، اکنون وارد بازار اسپانیا شده است. این خودرو در اسپانیا با نام DR 7 عرضه می‌شود و رقیبی برای پژو ۵۰۰۸، اشکودا کودیاک، سئات تاراکو و دانگ فنگ گلوری ۵۸۰خواهد بود. رسانه‌های اسپانیایی این خودرو را یک کراس‌اوور ناشناخته با قیمت اقتصادی و تجهیزات مناسب توصیف کرده‌اند.

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از خودرو بانک، بسیاری از خودروهای چری در بازار اروپا تحت برند DR Automobiles عرضه می‌شوند و تیگو ۷ پرو نیز جدیدترین آن‌ها است. تجهیزات استاندارد DR 7 یا تیگو ۷ پرو برای مشتریان اسپانیایی به این شرح هستند: رینگ آلیاژی ۱۹ اینچی، شش کیسه هوا، چراغ‌های LED، سانروف و سقف پانوراما، نورپردازی داخلی، گرمکن صندلی‌های جلو، ردیف سوم صندلی‌ها، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، صندوق پران برقی، ESP، ABS، EBD و TCS، شارژر بیسیم و اتوهلد.

زیر کاپوت دی آر ۷ همان پیشرانه نام آشنای چری قرار دارد که در فونیکس تیگو ۷ پرو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژر از برند Acteco که متعلق به موتورهای چری است، در دی آر ۷ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پیشرانه حداکثر ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌کند. این ارقام با قدرت و گشتاور این پیشرانه در ایران تفاوت جزئی دارند که این تفاوت به دلیل تطبیق خودرو با شرایط بازار اسپانیا است.

با این حال در بخش گیربکس، تفاوت‌ها میان فونیکس تیگو ۷ پرو و DR 7 بیشتر می‌شوند. نسخه اسپانیایی کراس اوور چری برخلاف نسخه ایرانی، به گیربکس دو کلاچه هفت سرعته مجهز است.

مشتریان اسپانیایی یک قابلیت اضافه دیگر نیز برای سفارش تیگو ۷ پرو در اختیار دارند. آن‌ها می‌توانند این خودرو را به همراه مخزن گاز مایع یا LPG سفارش دهند. موتور دی آر ۷ در حالت استفاده از گاز مایع، ۱۵۳ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور آزاد می‌کند. همین مزیت سبب شده است تا تیگو ۷ پرو از اداره کل ترافیک اسپانیا، نشان اکونومی دریافت کند که نشانه سازگاری خودرو با محیط زیست است. بنابراین مشتریان اروپایی با میل بیشتری نسبت به خرید این کراس‌اوور اقدام خواهند کرد. دی آر ۷ هم‌اکنون در اسپانیا با قیمت ۳۷۶۹۴ یورو (دو میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان) عرضه شده است. البته نمایندگی‌های فروش این خودرو را با ۵۲۲ یورو تخفیف عرضه می‌کنند که قیمت نهایی آن را به ۳۷۱۷۲ یورو (دو میلیارد و ۸۱ میلیون تومان) کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×