» بیمه » جهش ۳۲۰ درصدی صدور بیمه درمان
جهش ۳۲۰ درصدی صدور بیمه درمان
بیمه - ویژه

جهش ۳۲۰ درصدی صدور بیمه درمان

۰

رقم حق بیمه‌های تولیدی و خسارت‌های پرداختی در صنعت بیمه به‌ترتیب ۶۵.۵ و ۵۰.۸ درصد رشد کرد و رشته بیمه درمان، بیشترین تاثیر را در این جهش برجا گذاشت.

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از تجارت نیوز، شرکت بیمه ایران که به صورت ماهانه گزارشی از عملکرد صنعت بیمه ایران منتشر می‌کند، در جدیدترین گزارش خود به آمار و ارقام مهم بیمه‌ای کشور تا پایان مردادماه سال جاری پرداخته است. داده‌های منتشرشده از سوی بیمه مرکزی که از خوداظهاری شرکت‌های بیمه در سامانه سنهاب جمع‌آوری شده‌اند حاکی از آن است که تعداد بیمه‌نامه‌های صادره از سمت شرکت‌های بیمه کشور در پنج‌ماهه ابتدایی سال، ۱۱.۱ درصد بیشتر از سال قبل بوده اما تعداد خسارت‌های پرداختی آنها نیز با رشد ۱۴.۷ درصدی همراه شده است.افزون بر آن، بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت بیمه ایران، به عنوان تنها شرکت دولتی فعال در صنعت بیمه کشور، ۱۸.۳ درصد از حق بیمه‌های تولیدی و ۲۳.۵ درصد از خسارت‌های پرداختی را به خود اختصاص داده است.

صمعت بیمه مرداد

تعداد بیمه‌نامه‌های صادرشده در رشته درمان ۳۱۹.۸ درصد رشد کرد

آمار و ارقامی که بیمه مرکزی منتشر کرده نشان می‌دهند شرکت‌های بیمه از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان مردادماه بالغ بر ۳۱.۷ میلیون فقره بیمه‌نامه جدید صادر کرده‌اند که ارزش ریالی آنها به بیش از ۱۸۴.۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد. به این ترتیب، ارزش حق بیمه‌های تولیدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشدی ۶۵.۵ درصدی پیدا کرده است.

دو رشته بیمه‌ای درمان و حوادث، عوامل اصلی رشد تعداد بیمه‌نامه‌های صادره در بازه زمانی بررسی‌شده بوده‌اند. زیرا این دو رشته که در مجموع ۹.۲ درصد از بازار بیمه را تصاحب کرده‌اند، نرخ رشد به‌ترتیب ۳۱۹.۸ درصدی و ۳۱.۴ درصدی را شاهد بوده‌اند.

لینک کوتاه: https://eco365.ir/z0ib

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×