» بیمه » خروج صنعت بیمه از انزوای مطلق
خروج صنعت بیمه از انزوای مطلق
بیمه - سردبیر - ویژه

خروج صنعت بیمه از انزوای مطلق

۰

رییس کل بیمه مرکزی معتقداست که صنعت بیمه از انزوای مطلق خارج شده‌، اما جای همکاری های بیشتر با فضای علمی تحقیقاتی کشور خالی است.

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از چابک آنلاین، مجید بهزادپور، در آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت،  علوم،  تحقیقات و فناوری و بیمه مرکزی، گفت: امروزه این دیدگاه که صنعت بیمه یک زیرساخت برای فعالیت های اقتصادی است در تمام کشورهای پیشرفته اقتصادی  جا افتاده است.

وی،سابقه صنعت بیمه در کشور را طولانی خواند و اغزود:  این صنعت نیروی انسانی مجرب و کارآزموده دارد اما چندسالی است که به‌دلیل تحریم ها،   بحث‌های ارتباطی، آموزشی، استفاده از فناوری‌های درست و استانداردهای روز مقداری به تعویق افتاده است.

رییس کل بیمه مرکزی معتقد است که صنعت بیمه اگر می خواهد درمنطقه و در فضای بین المللی به عنوان یک صنعت بیمه پیشرو شناخته شود باید زیرساخت‌های علمی، فناوری و تحقیقاتی را  تقویت کند.

بهزادپور گفت: امروز یک همکاری وسیع تر و عمیق تری با وزارت علوم آغاز می‌شود و نگاهی که به ارتباط صنعت بیمه و فضای علمی تحقیقاتی کشور وجود دارد از عمق و گستردگی بیشتری برخوردار است.

وی، با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت ها و توانمندی‌های علمی و پژوهشی وزارت علوم در صنعت بیمه، گفت:   صنعت بیمه از حیث ارتباط با مردم در تماس مستقیم و یا ارایه خدمات عمومی به مردم، صنعت بسیار مردمی است و تنها در سال گذشته ۷۰ میلیون فقره خسارت فقط به صورت مستقیم به مردم پرداخت کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: تعاملات صنعت بیمه مدام در حال رشد و گستردگی است اما استفاده از توانمندی‌های داخلی و از سوی دیگر استفاده از ارتباطات بین المللی نیاز جدی برای ارایه خدمات بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×