» اقتصاد جهانی » ذخایر طلای بانک مرکزی امارات ۱۲ درصد افزایش یافت
ذخایر طلای بانک مرکزی امارات ۱۲ درصد افزایش یافت
اقتصاد جهانی

ذخایر طلای بانک مرکزی امارات ۱۲ درصد افزایش یافت

۰

ذخایر طلای بانک مرکزی امارات متحده عربی تا پایان آوریل به ۵.۵۴ میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است. این ذخایر از ۱۹.۶۱۵ میلیارد درهم در مارس ۲۰۲۴ به طور ماهانه ۳.۵ درصد افزایش یافته‌اند.

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت اکونومی‌میدل‌ایست، بانک مرکزی امارات (CBUAE) در چند سال گذشته شاهد رشد مداوم ذخایر طلای خود بوده است.

تا پایان آوریل ۲۰۲۴، ارزش ذخایر طلای بانک مرکزی امارات به ۲۰.۳۶ میلیارد درهم (۵.۵۴ میلیارد دلار) رسید که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۲ درصد افزایش  نسبت به ۱۸.۱۴۷ میلیارد درهم در آوریل ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

پیش از این در آوریل ۲۰۲۴، بانک مرکزی امارات افزایش سالانه هفت درصدی موجودی طلای خود را تا ژانویه ۲۰۲۴ اعلام کرده بود. این رشد به صورت ماهانه نیز ادامه یافت و ذخایر طلا ۳.۵ درصد از ۱۹.۶۱۵ میلیارد درهم در مارس ۲۰۲۴ افزایش پیدا کرد.

بر اساس بولتن آماری این بانک، ارزش دارایی طلای این بانک در پایان سال به ۱۷.۹۲۱ میلیارد درهم (۴.۸۸ میلیارد دلار) رسید. مقایسه ژانویه ۲۰۲۴ با ۱۶.۷۵۸ میلیارد درهم (۴.۵۶ میلیارد دلار) در ژانویه ۲۰۲۳ نشان‌دهنده رشد بیش از ۱.۱۶ میلیارد درهم است.

 پیش از این ذخایر طلای امارات چگونه بود؟

در چند سال گذشته، بانک مرکزی امارات رشد قابل توجهی در تراز طلای خود داشته است.

در پایان سال ۲۰۲۰، موجودی به ۸.۹۶۱ میلیارد درهم رسیده بود که افزایش قابل توجهی از ۱.۱۳۴ میلیارد درهم در پایان سال ۲۰۱۸ و ۴.۰۴۴ میلیارد درهم در پایان سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. داده‌های ژوئن ۲۰۲۲ نیز حاکی از افزایش سالانه ۳.۰۳ درصدی در سهام طلای بانک مرکزی امارات است.

ذخایر طلای بانک مرکزی امارات در دسامبر ۲۰۲۳ کاهش ماهانه تقریباً ۱.۲۵ درصدی را تجربه کرد و به حدود ۱۸.۱۴۷ میلیارد درهم رسید.علاوه بر طلا، بانک مرکزی دارایی‌های مختلف دیگری از جمله وجوه نقد، گواهی سپرده و اوراق بهادار نگهداری‌شده تا سررسید را در اختیار دارد.

لینک کوتاه: https://eco365.ir/yjv1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×