» اخبار » ربات انسان نمای فونیکس می تواند هرکاری را انجام دهد
اخبار - دانش و فناوری - ویدئو

ربات انسان نمای فونیکس می تواند هرکاری را انجام دهد

01:04 ۰

ربات انسان نمای فونیکس با هوش مصنوعی پیشرفته خود می‌تواند تمامی کارها را انجام داده و به جزئی جدایی‌ ناپذیر از زندگی شما تبدیل شود.

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از گجت نیوز، یشرفت همزمان هوش مصنوعی و ربات‌ها می‌تواند فرصتی استثنایی را برای تغییر سبک زندگی بشر در اختیار بگذارد. سال‌ها است که شرکت‌های مختلف در تلاش برای توسعه ربات های انسان نما هستند تا بتوانند باری از روی دوش افراد بردارند. تسلا یکی از همین شرکت‌ها است که علی‌رغم تلاش فراوان نتوانسته محصول قابل‌توجهی را ارائه دهد. هرچند که ربات انسان نمای فونیکس می‌خواهد همه را کنار بزند.

ربات انسان نمای فونیکس روزی در تمام خانه‌ها خواهد بود

ربات‌ ها معمولا برای انجام کارهای مشخص و محدودی ساخته می‌شوند و برخلاف آنچه در فیلم‌های علمی-تخیلی می‌بینیم، چندان مهارت بالایی در انجام کارهای عمومی ندارند. با این حال شرکت British Columbia-based Sanctuary Cognitive Systems تمام تلاش خود را به‌کار گرفت تا ربات‌هایی را برای انجام امور روزمره افراد توسعه دهد. حالا در نسل ششم، شاهد ربات انسان نمای فونیکس هستیم که می‌تواند با قابلیت‌های خود شما را شگفت‌زده کند.

این شرکت کار خود را در سال ۲۰۱۸ آغاز کرد و تلاش می‌کند دنیای هوش مصنوعی را با دنیای رباتیک پیوند دهد. در واقع می‌خواهند نه‌تنها ربات آنها از نظر فیزیکی انسان‌ها را الگو قرار دهد، بلکه مغزی همچون انسان نیز هدایت آن را برعهده داشته باشد. فونیکس تقریبا ۱۷۰ سانتی‌متر قد دارد و وزن آن نیز به ۷۰ کیلوگرم می‌رسد.

ربات انسان نمای فونیکس می‌تواند دستان خود را تا ۲۰ درجه حرکت دهد تا بتواند تاحدودی حرکات و چابکی انسان را تقلید کند. فونیکس همچنین می‌تواند تا ۲۵ کیلوگرم بار را با خود حمل کرده و با سرعت حداکثر ۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. شرکت سازنده این ربات را برای انجام کارهای خانه و همچنین امور فروشگاهی طراحی کرده است. به‌همین خاطر نیز دوره آزمایشی آن را در یک فروشگاه در ونکوور انجام داد.

ربات انسان نمای فونیکس

ربات انسان نمای فونیکس در مدت یک هفته فعالیت آزمایشی توانست در بخش‌های مختلف فروشگاه حاضر شده و کارهایی همچون برداشتن و بسته‌بندی کالاها، برچسب‌زدن، تا کردن لباس‌ها و تمیز کردن فروشگاه را انجام دهد. دوره آزمایشی اشاره شده با موفقیت انجام شد؛ اما باید قهرمان اصلی را نه فونیکس بلکه هوش مصنوعی پشت آن دانست.

شرکت سازنده هوش مصنوعی این ربات را کربن نام نهاده است و می‌خواهد در آینده نیز آن را طوری توسعه دهد که بتوانید بیشترین تنوع کاری ممکن را به انجام برساند. Sanctuary بر این باور است که آینده بشر با این دسته از ربات‌ ها گره خرده است و روزی همچون خودروها در همه‌جا دیده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×