» بانک » رکورد تاریخی سفارش‌های ارسالی در بازار باز شکسته شد
رکورد تاریخی سفارش‌های ارسالی در بازار باز شکسته شد
بانک

رکورد تاریخی سفارش‌های ارسالی در بازار باز شکسته شد

۰

بانک‌ها در این هفته سفارش‌های خود به مبلغ حدود ۲۲۹ هزار میلیارد تومان را به بانک مرکزی ارسال کردند که این رقم، بالاترین میزان در تاریخ عملیات بازار باز بود.

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از تجارت‌نیوز، بانک مرکزی به طور هفتگی، خلاصه فعالیت خود را در بازار باز و بازار بین بانکی ارائه می‌کند، امروز با انتشار گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی، عملکردش را در هفته جاری تشریح کرد. گزارش این هفته بانک مرکزی حاکی از آن است که با تشدید نیاز شبکه بانکی به وجوه نقد، بانک مرکزی با عبور از رکورد خود در خردادماه سال گذشته، بیشترین رقم تزریق پول در تاریخ عملیات بازار باز را رقم زد. اما دیگر نکته درخور توجه در بازار باز هفته جاری، این بود که بخش زیادی از وجوه وام‌های اعطاشده از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها، با سررسید ۸۵ روزه پرداخت شد. این در حالی است که به طور معمول، این مبالغ با سررسید هفت‌روزه قرض داده می‌شوند.

بازار باز ززز

وام ۲۲۹ هزار میلیارد تومانی!

بر اساس گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی بانک مرکزی، در یازدهمین حراج بازار باز در سال ۱۴۰۳ که در تاریخ ۲۷ خردادماه برگزار شد، ۲۲ بانک و موسسه اعتباری مشارکت کرده و درخواست خود را برای استقراض از بانک مرکزی با نرخ توافق بازخرید ۲۳ درصد ارسال کردند.

مجموع سفارش‌های ارسال‌شده از سوی بانک‌ها به بانک مرکزی در این حراج، بیشتر از ۲۲۸ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان بود. به این ترتیب، میزان سفارش‌های ارسالی بانک‌ها در بازار باز، با عبور از ۲۱۲ هزار میلیارد تومانی که در خرداد سال گذشته ثبت شده بود، به بیشترین رقم در تاریخ عملیات بازار باز رسید.

بانک مرکزی نیز بار دیگر همه سفارش‌های ارسالی بانک‌ها را پذیرفت و ۲۲۸ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان در بازار باز تزریق کرد که این رقم نیز بالاترین میزان وام‌دهی بانک مرکزی به بانک‌ها از طریق بازار باز به شمار می‌رود.

لینک کوتاه: https://eco365.ir/hct3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×