» اخبار » سقوط نیم میلیارد تومانی هایما S8 در یک ماه
سقوط نیم میلیارد تومانی هایما S8 در یک ماه
اخبار - خودرو - سردبیر - ویژه

سقوط نیم میلیارد تومانی هایما S8 در یک ماه

۰

قیمت خودرو در یک ماه اخیر همانند بسیاری دیگر از بازارهای داخلی، روند نزولی به خود گرفت. در این میان قیمت برخی از محصولات، کاهش چشم‌گیری را تجربه کرده است که از جمله آن می‌توان به افت نیم میلیارد تومانی هایما S8 اشاره کرد.

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل  از تجارت نیوز، با جدی‌تر شدن تحریم علیه صنعت خودرو از سال ۱۳۹۷، قیمت خودروهای تولید داخل، رشدهای چند برابری تجربه کرده‌اند. زمستان سال گذشته نیز جهش قیمت خودرو به اوج خود رسید و برخی از محصولات نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱ رشد دو تا سه برابری را در بازار آزاد به ثبت رساندند.

با این حال از حدود اواسط اردیبهشت ۱۴۰۲ رکود معاملات خودرو تعمیق شد و رفته‌رفته نمودار قیمت‌ها روند نزولی به خود گرفت. گرچه همچنان قیمت بسیاری از خودروها منطقی نیست و فاصله قابل توجهی با قدرت خرید مردم دارد، اما بعضی از محصولات در مقایسه با ماه گذشته افت بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی را تجربه کرده‌اند. هایما S8 که بیشترین کاهش قیمت را داشته نسبت به یک ماه گذشته با رقم ۵۰۰ میلیون تومان کمتر معامله می‌شود.

بدیهی است که از چنین اتفاقی نمی‌توان به‌عنوان ارزانی خودرو یاد کرد؛ چراکه در زمان صعود قیمت‌ها، سرعت رشد به‌مراتب بالاتر بود و همچنان نرخ‌های مورد معامله نسبت به همین یک سال پیش بسیار بالاتر هستند.

به‌ویژه آنکه روند صعودی در طول این چند سال پایدار بوده و حتی در دوره‌هایی رکود نیز بر بازار حاکم بوده است. اما طی یک ماه گذشته روند صعودی متوقف شده و بازار خودرو با شیب نسبتا بالایی در حال کاهش است.

محصولات ایران خودرو

اکثر محصولات ایران خودرو طی یک ماه اخیر به‌صورت میانگین، حدود ۱۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کردند. در برخی از این محصولات مانند پژو ۲۰۷i MC این تغییرات کمتر، یعنی در حدود ۱۱۱ میلیون تومان است. اما در برخی دیگر مانند هایما S8 که در حدود ۵۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده، واقعا چشم‌گیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×