» خودرو » مشکلات دقیقه نودی ایران خودرو
مشکلات دقیقه نودی ایران خودرو
خودرو - صنعت و معدن - ویژه

مشکلات دقیقه نودی ایران خودرو

۰

دیشب آخرین مهلت برای ثبت نام در طرح قرعه کشی ایران خودرو بود اما بنا به گزارش هایی که از سوی برخی از متقاضیان به خبرگزاری مهر ارسال شد، سایت فروش دیشب مختل شده بود.

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از خبرگزاری مهر، ایران خودرو هفته گذشته و بعد از یک سال و نیم اقدام به عرضه محصولات خود کرد؛ آخرین بار این شرکت محصولات خود را در قالب عرضه خودرو از سوی سامانه یکپارچه، به فروش رسانده بود اما در این دور ایران خودرو تصمیم گرفت به اندازه ظرفیت مازاد خود یعنی ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو، قرعه کشی برگزار کند.

با توجه به نرخ تورم و تفاوت قیمت زیادی که بین کارخانه و بازار وجود دارد، در هر قالبی که خودروساز، محصولات خود را عرضه می‌کند معمولاً متقاضیان زیادی اقدام به ثبت نام می‌کنند. بر همین مبنا نیز در این دور از قرعه کشی بیش از ۲ میلیون نفر متقاضی خرید خودرو شدند.

البته همانطور که ذکر شد در مراحل قبلی عرضه خودرو نیز تعداد شرکت‌کنندگان میلیونی می‌شد و خودروساز بنا به تجربه فروشی که از سال ۱۳۹۷ به این سو کسب کرده، مطلع است که افراد زیادی خواهان خرید خودرو با قیمت کارخانه هستند. با این حال گزارش‌های مردمی نشان می‌دهد که دیشب به عنوان آخرین فرصت ثبت نام در سامانه ایران خودرو، سایت دچار اختلال، کندی و مشکل شده بود، به شکلی که تعدادی از متقاضیان نتوانستند ثبت نام نهایی را انجام دهند.

به عنوان نمونه یکی از این متقاضیان در تماسی با خبرگزاری مهر اعلام کرد که چندین بار تا مرحله نهایی ثبت نام در سایت ایران خودرو رفته و چند مرتبه نیز کد یک بار مصرف برای او ارسال شد، اما در نهایت به علت اختلال سایت، موفق به ثبت نام نهایی نشده است.

بر این اساس، اگرچه به دلیل بالا بودن حجم متقاضیان که بیش از ۲ میلیون نفر برآورد می‌شود، بروز اختلال می‌تواند امری طبیعی باشد اما نکته مهم این است که خودروساز از سال ۱۳۹۷ به این سو در اشکال مختلف قرعه کشی و عرضه یکپارچه، اقدام به فروش محصولات خود کرده بنابراین بهتر بود که شرکت از پیش برای جلوگیری از بروی اختلال در سایت فروش خود تدبیری می‌اندیشید.

باید توجه داشت که در این دور از فروش خودرو، متقاضیان عادی برای پیش‌ثبت‌نام ملزم به انسداد ۲۳۰ میلیون تومان در حساب بانکی خود بودند بنابراین با توجه به این شرایط بهتر بود وزارت صمت و خودروساز از قبل مشکلات مربوط به سامانه را برطرف می‌کردند.

لینک کوتاه: https://eco365.ir/fr8x

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×