» تجارت » ناترازی ۲۴۴ میلیون دلاری تجارت ورق فولاد ایران در بهار ۱۴۰۳
ناترازی ۲۴۴ میلیون دلاری تجارت ورق فولاد ایران در بهار ۱۴۰۳
تجارت - صنعت و معدن - ویژه

ناترازی ۲۴۴ میلیون دلاری تجارت ورق فولاد ایران در بهار ۱۴۰۳

۰

گزارش آماری از واردات سه‌ماهه زنجیره آهن و فولاد کشور که از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران منتشر شده است، حکایت از آن دارد که حدود ۳۱۹ میلیون دلار محصولات فولادی وارد کشور شده که بیش از۹۱ درصد از آن مربوط به ورق‌های فولادی است. نکته قابل توجه در این گزارش آن است که بیش از ۲۹۶ میلیون دلار واردات ورق فولادی به ثبت رسیده در حالی که ارزش صادرات آن ۵۲ میلیون دلار بوده است. در واقع تراز تجاری ورق‌های فولادی ۲۴۴ میلیون دلار منفی شده است که به نسبت آمار دو ماهه منتشرشده از سوی انجمن تولیدکنندگاه فولاد این عدد به مقدار چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از تجارت نیوز، بر اساس داده‌های منتشرشده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، آمار واردات زنجیره آهن و فولاد کشور در بهار سال ۱۴۰۳ نشان‌دهنده تغییراتی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته است.طبق این گزارش، حجم واردات  کل مقاطع تخت فولادی در بهار سال ۱۴۰۲، ۲۵۹.۴ هزار تن بوده است. این عدد در بهار سال جاری با افزایش ۱۴.۴ درصدی به ۲۹۶.۹ هزار تن رسیده است.

بررسی آمار صادرات این گزارش اما حاکی از آن است که حجم صادرات مقاطع تخت فولادی در سه ماهه سال ۱۴۰۲، ۱۳۰ هزار تن بوده که در بهار سال ۱۴۰۳ با کاهش ۴۱.۲ درصدی مواجه شده و به ۷۷ هزار تن رسیده است.

البته بخش قابل توجه این گزارش ارزش واردات و صادرات کل مقاطع تخت فولادی است.

ارزش واردات کل مقاطع تخت فولادی در بهار ۱۴۰۲، بیش از ۳۱۰ میلیون دلار بود که در بهار ۱۴۰۳ با کاهش ۴.۵ درصدی به ۲۹۶.۴ دلار رسید اما در بخش صادرات ارزش صادرات مقاطع تخت فولادی در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، ۸۹ میلیون دلار بود که در بهار ۱۴۰۳ با کاهش ۴۲.۳ درصدی مواجه شد و حالا به ۵۲ میلیون دلار رسیده است. به طور کلی تجارت ورق فولاد ایران یک ناترازی ۲۴۴ میلیون دلاری را تجربه کرده است.

لینک کوتاه: https://eco365.ir/atjd

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×