» اخبار » واکنش ریزشی بازار خودرو با تصویب کلیات لایحه واردات خودروهای کارکرده
واکنش ریزشی بازار خودرو به یک خبر
اخبار - خودرو - سردبیر - ویژه

واکنش ریزشی بازار خودرو با تصویب کلیات لایحه واردات خودروهای کارکرده

۰

تصویب کلیات لایحه واردات خودروهای کارکرده موجب شد تا در روزی که دلار نوسان رو به بالا داشت، خودروهای داخلی شکل کاهشی به خود گیرند.

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از روزنامه تعادل، روز گذشته پرطرفدارهای ایران خودرو با افت ۱۸ تا ۷۰ میلیون تومانی راهی بازار شدند؛ فعالان بازار خودرو معتقدند که این کاهش پیرو افت قیمت در روزهای اخیر و تصویب کلیات لایحه واردات خودروهای کارکرده صورت گرفته است. با تصویب کلیات لایحه واردات خودروهای کارکرده بهارستان‌نشین‌ها امیدوارند با تصویب دو فوریت کلیات این مصوبه تعادل به بازار خودرو باز خواهد گشت و با این شرایط شاهد کاهشی شدن قیمت در بازار خودروهای داخلی خواهیم بود.

براساس ارزیابی بازار پرطرفدارهای ایران خودرو افت ۱۸ تا ۷۰ میلیون تومانی در بازار داشتند و نگاهی به قیمت خودروهای پرطرفدار ایران‌خودرو نشان از آن دارد که «هایما S5 پلاس» با افت ۷۰ میلیونی بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داد و «دنا پلاس توربو اتومات» با افت ۳۰ میلیونی ۸۰۰ میلیون شد و به مرز کانال ۷۰۰ میلیونی‌ها نزدیک شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «۲۰۷ پاناراما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» اشاره کرد.    رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار ۵۲۰ میلیونی تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افتی ۲۵ میلیونی داشت. «هایما S5پلاس» هم در بازار یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان قیمت گذاری‌ شد و افتی ۷۰ میلیونی را تجربه کرد.

«رانا پلاس» هم در میان محصولات ایران خودرو امروز افت ۱۸میلیونی داشت و در بازار با قیمت ۴۳۲ میلیون تومان قیمت خورد. «دناپلاس» هم در بازار امروز ۶۰۵میلیون تومان قیمت گذاری و افت ۱۵ میلیونی را ثبت کرد.

«دنا پلاس توربو اتومات» هم با افت ۳۰ میلیونی در بازار ۸۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز قیمت «۲۰۷ پاناراما اتومات» هم ۹۰۰ میلیون قیمت خورد و افت ۲۰ میلیونی را در بازار تجربه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×