» بانک » پرداخت ۴۲ همت وام فرزندآوری تا پایان بهمن ماه
پرداخت ۴۲ همت وام فرزندآوری تا پایان بهمن ماه
بانک

پرداخت ۴۲ همت وام فرزندآوری تا پایان بهمن ماه

۰

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهند که همچنان حدود ۳۳۰ هزار نفر در صف وام فرزندآوری هستند که این رقم در مقایسه با ابتدای سال، ۲۵ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از تجارت‌نیوز، بانک مرکزی هر ماه با انتشار گزارشی در وبسایت رسمی خود، داده‌های پرداخت وام فرزندآوری را به تفکیک عملکرد هر یک از بانک‌های عامل منتشر می‌کند. حال به تازگی آمارهای پرداخت وام فرزندآوری مربوط به بهمن ماه نیز منتشر شده که بر اساس آن، در طول بهمن ماه امسال، ۶۲ هزار و ۹۵۹ نفر تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده‌اند. همچنین محسابه رقم ریالی این تسهیلات پرداخت شده نیز حاکی از آن است که شبکه بانکی کشور در این مدت بیش از چهار هزار میلیارد تومان وام فرزندآوری اعطا کرده‌اند.

رشد ۳۹ درصدی پرداخت وام فرزندآوری

با استناد به داده‌های منتشر شده از سوی بانک مرکزی، آمار کل وام‌های فرزندآوری در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ از رقم ۴۲ هزار و ۴۶۷ میلیارد تومان عبور کرده و این مبلغ در قالب ۶۸۴ هزار و ۸۳ نفر تسهیلات به واجدان شرایط پرداخت شده است. همچنین بر اساس اظهارات مهدی صباحی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، مبلغ وام فرزندآوری شده تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲ در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۳۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

تعداد پرداخت وام فرزندآوری کاهش یافت

با وجود اینکه این مقام مسئول بانک مرکزی در اظهارات خود به میزان تغییر تعداد تسهیلات فرزندآوری پرداختی نسبت به سال گذشته اشاره‌ای نکرده است، می‌توان با استفاده از داده‌های سال گذشته بانک مرکزی این رقم را تخمین زد.

بررسی گزارش منتشر شده توسط بانک مرکزی در روز ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ حاکی از آن است که بانک‌های کشور از تاریخ ۳۱ فروردین تا ۱۴ اسفند ماه سال گذشته به ۷۹۰ هزار نفر وام فرزندآوری پرداخت کرده‌ بودند. به عبارت دیگر، در یک بازه زمانی تقریبا برابر، تعداد تسهیلات فرزندآوری پرداختی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته، بیش از ۱۰۰ هزار فقره کاهش یافته است.

صف وام فرزندآوری به ۳۳۰ هزار نفر رسید

بخشی دیگر از داده‌های بانک مرکزی، وضعیت صف دریافت وام فرزندآوری را زیر ذره‌بین می‌برد. بر این اساس، در پایان بهمن ماه امسال همچنان ۳۲۹ هزار و ۸۶۵ نفر از واجدان شرایط، در انتظار دریافت این وام هستند. با وجود اینکه تعداد افراد این صف در طول بهمن ماه امسال بیش از ۱۸ هزار نفر کاهش یافته است، بررسی‌ها نشان می‌دهند که در طول ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ به طور خالص حدود ۲۵ هزار نفر به این صف اضافه شده‌اند.

کدام بانک‌ها بیشترین وام فرزندآوری را پرداخت کردند؟

لینک کوتاه: https://eco365.ir/o5ex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×