» بانک » کاهش سهم بخش مولد اقتصاد از تسهیلات بانکی
کاهش سهم بخش مولد اقتصاد از تسهیلات بانکی
بانک - ویژه

کاهش سهم بخش مولد اقتصاد از تسهیلات بانکی

۰

طبق آمارهای بانک مرکزی، در سال ۱۴۰۲بیش از پنج هزار و ۶۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده که ۱۸.۳ درصد از این وام‌ها به خانوارها رسیده است.

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از تجارت‌نیوز، بانک مرکزی اخیراً جدیدترین آمار و ارقام پرداخت وام از سوی بانک‌های کشور را ارائه کرده و این داده‌ها را بر اساس هدف تسهیلات بانکی پرداخت‌شده و بخش‌های اقتصادی دریافت‌کننده این تسهیلات، تفکیک کرده است.

با استناد به آمارهای منتشرشده در این گزارش، بانک‌های کشور در اسفندماه ۱۴۰۲ بیشتر از ۸۵۱ هزار میلیارد تومان وام پرداخت کرده‌اند و به این ترتیب، مجموع کل تسهیلات بانکی پرداخت‌شده تا پایان سال گذشته به پنج هزار و ۶۴۶ هزار میلیارد تومان رسید. این رقم در مقایسه با سال ۱۴۰۱ به میزان هزار و ۱۱۹ هزار میلیارد تومان، معادل ۲۴.۷ درصد، افزایش پیدا کرده است.

وام هدف 1402

کاهش ۳.۱ درصدی سهم کسب‌وکارها از تسهیلات بانکی

طبق داده‌هایی که بانک مرکزی منتشر کرده، از مجموع وام‌های بانکی پرداخت‌شده در سال ۱۴۰۲ بیش از چهار هزار و ۶۱۲ هزار میلیارد تومان به صاحبان کسب‌وکار اختصاص یافته و هزار و ۳۳ هزار میلیارد تومان نیز به خانوارها پرداخت شده است. به این ترتیب، کسب‌وکارها ۸۱.۷ درصد و مصرف‌کنندگان نهایی ۱۸.۳ درصد از کل تسهیلات بانکی پرداخت‌شده در سال ۱۴۰۲ را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه این ارقام با داده‌های سال ۱۴۰۱ حاکی از آن است که سهم کسب‌وکارها از وام‌های بانکی با کاهش ۳.۱ درصدی مواجه شده و به این ترتیب، خانوارها در سال ۱۴۰۲ بیشتر از سال قبل از آن از این تسهیلات منتفع شده‌اند.

لینک کوتاه: https://eco365.ir/ihxi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×