» اخبار » آغاز به کار پنجمین همایش صنایع فلزات غیرآهنی ایران
آغاز به کار پنجمین همایش صنایع فلزات غیرآهنی ایران
اخبار - سردبیر - صنعت و معدن

آغاز به کار پنجمین همایش صنایع فلزات غیرآهنی ایران

۰

پنجمین همایش و نمایشگاه «فچشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار» آغاز به کار کرد.

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از اکوایران، در آغاز این مراسم «سروش فولادچی»، مدیر همایش‌های گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد و برگزارکننده این رویداد، اعلام کرد: در راستای تصمیم‌سازی برای متولیان مربوطه، توازن بازار فلزات غیرآهنی، بررسی افق پیشروی تولید، مصرف و صادرات، تثبیت روابط بین‌الملل، اصلاح سیاست‌گذاری ارزی و صادراتی، توسعه بازارهای بین‌‌المللی، عرضه و تقاضای داخلی فلزات غیرآهنی، چالش‌‌ها و فرصت‌‌ها، طرح‌های توسعه ظرفیت تولید فلزات غیرآهنی، احیا و سرمایه‌گذاری در معادن کوچک و متوسط و نقش فناوری‌های نوین در توسعه اکتشاف فلزات غیرآهنی، مهم‌ترین مواردی هستند که در رویداد امسال به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

فولادچی با اشاره به تحقیقات انجام‌شده و اذعان فعالان و دست‌اندرکاران صنایع فلزات غیرآهنی اعلام کرد: برگزاری چهار دوره از همایش «چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران» در روندی مثبت و با رفع مشکلات هر دوره نسبت به دوره ماقبل، توانسته جایگاه و اثربخشی خود را در این صنایع نشان دهد و در برنامه‌ریزی‌های استراتژیک آنها نقشی فعال داشته باشد. آغاز و انجام چهار طرح جامع در صنایع مس، آلومینیوم، سرب و روی و طلا به عنوان مهمترین سندهای بالادستی این صنایع، از جمله دستاوردهای ملموس این رویداد بعد از طرح جامع فولاد است.

مدیر همایش‌های گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد افزود: برگزاری پنجمین دوره از این رویداد فراملی نیز با در نظر گرفتن رفع نواقص دوره‌های پیشین و با هدف تضارب آرا و همفکری همه اضلاع تاثیرگذار این صنایع اعم از دولت، مجلس، انجمن‌های تخصصی، شرکت‌های فعال و نخبگان در حال برگزاری است.

فولادچی ادامه داد: برنامه‌ریزی و تبیین استراتژی مناسب، دقیق، کارا و به‌موقع جهت استفاده بهینه از این منابع خدادادی در جهت توسعه پایدار اقتصاد کشور امری ضروری و حیاتی است. تخمین درست از توانمندی‌های بومی کشور که با همت همه فعالان در این سال‌ها رشد ملموسی داشته، در کنار بررسی مهم‌ترین چالش‌ها بر سر راه این صنایع و استفاده از ظرفیت‌های تعاملات بین‌المللی جهت رفع آن‌ها، مواردی هستند که امکان حصول نتایج کاربردی را محقق می‌سازند.

او درباره هدف دنیای اقتصاد از برپایی این رویداد گفت: هدف اصلی گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد از برگزاری این رویداد، کمک به شناسایی ظرفیت‌ها، فرصت‌ها، چالش‌ها و ارایه راهکارهای موثر با ایجاد بستری مناسب برای تعامل فعالان و گردش صحیح اطلاعات تخصصی است تا بر اساس ماموریت خود در مسیر توسعه این بخش مهم از اقتصاد کشور نقشی فعال داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×